Muntele cu ochii albastri

Imi staruie azi in minte versuri, cantec, amintiri, voce, poezie, vibratie… putere, cuvant. L-am cunoscut pe cel a carui flacara vie s-a stins astazi, 5 noiembrie 2010, pe poeteul Adrian Paunescu indirect mai intai, printr-o imagine de pe un ecran. Cand eram copil imi amintesc de poet ca un munte cu ochi albastri. Apoi am aflat ca e scriitor si initiatorul unei miscari intitulata “Cenaclul flacara”. Cateva ziare ale acestui cenaclu le pastrez ca pe o dovada a regimului politic in cadrul caruia m-am nascut. Crescand, am inceput sa cunosc resursele tainice ale acestui munte si mereu ramaneam uimita de genealitatea alaturarii cuvintelor din versurile sale. A fost cu Cenaclul si in Roman, orasul meu natal, mama spunandu-mi ca l-a cunoscut si personal cu ocazia vizitarii de catre poet a fabricii unde acesta lucra. Acum o sa privesc mai atenta colbul si frunzele de pe strazi, incercand sa prind din urma urma pasului de poet.

Acum vro 4-5 ani m-am indragostit de muzica folk. Multe din melodiile mele de suflet sunt pe versurile sale. Pentru mine ele reprezinta regasirea continua a unei parti din suflet, pe care pana atunci n-o cunoscusem.
Am vazut astazi niste inregistrari ale Cenaclului. Am ramas fara replica cand am vazut cata lume raspundea unei singure voci, intr-un cor nestavilit cu maini intinse. Am avut pentru cateva clipe imaginea unui voievod ce isi chema poporul la lupta pentru cultura, pace, patriotism, iubire… pentru viata!

Vara aceasta am citit ultima sa carte aparuta, primul sau roman scris: “Vinovat de iubire”. Acolo am vazut un munte de pasiune, de iubire de femeie, un munte dezbracat de prejudecati si de inhibitii, care recunostea ca pana la urma inceputul si sfarsitul tuturor lucrurilor e dragostea si ca doar somnul si visul prelungit in ani, poate sa-i stinga vina. Si poate nici acelea!

“Mi-e tine de tine!”

Leave a Reply

