Letter

Asta scriai tu candva…Demult cand nu te cunosteam, dar e deschisa oricui, mai ales  “for friends” cum zici tu 😛 . Acum imi spui ca e si pentru mine, ma linisteste cand o ascult si ii patrund versurile. O darui si eu mai departe, incercand sa cred ca numai asa, daruind, putem face o bucatica de Rai.

Letter

Am si eu un raspuns, scris mai demult 😛 .

Re:Letter :

Prieten drag,

Desi vorbim mult, mereu am vrut sa-ti scriu cateva randuri, like a “Letter”, de la o sagetatoare catre un sagetator, deci ai grija, “Foc”, just kiddin’ :)) . Multe le stii si tu deja, dar asa cu o placere imi aduc aminte de niste clipe, incat simt nevoia sa le zidesc si in cuvinte. Memoria afectiva este poate unul dintre “sedativele” mele in momente grele.
Acum, 15 august 2009, ora 20:00, canti pe alta scena decat cea pe care te-am vazut eu prima data concertand. Ai in brate aceiasi chitara,”Takamine”, careia din fericire i-am atins si eu corzile. Iar nu sunt in Iasi si iar ratez un recital de-al tau, dar sper ca la urmatorul voi face parte din public, ca sa “ma dai pe spate” inca o data =)). (Scuze, dar nu m-am putut abtine:P)
Imi vine in minte acea seara calda de 14 mai, in care ma aflam prin multimea adunata in fata CCS-ului, la Festudis, seara folk, asteptand plina de nerabdare sa inceapa concertul, pentru a-i vedea in carne, oase si voce pe cei de la “Nu acum” si pe Ducu Bertzi. Stiam ca vor mai canta si altii, dar de ce sa te mint nu auzisem nimic despre ei si nu imi puneam mari sperante ca ma vor fascina intr-atat. In acest timp ascultam, pe deplin conectata, repetitiile artistilor. Singura figura cunoscuta ramanea Ducu Bertzi, care mi se parea oarecum iritat de calitatea sonora. Era tot cam 20:15, cand Andra m-a luat in fuga langa scena, repetand frenetic: “Incepe, incepe, incepe! 😀 “. Eu cu zambetul pan’ la cercei, ii ziceam “Ahh, de-a bia astept! Chiar daca stiu ca Ducu, va fi ultimul, is curioasa cu cine va incepe seara! :-” “. Dupa ce aceiasi fufa (n-am nimic cu tipa), ca la Balul bobocilor de anu asta de la info, unde a cantat si Vama 😡 , a facut o pompoasa introducere, a prezentat prima persoana care va canta sub numele de Adrian Bauer. A tinut sa precizeze ca chiar daca nu are prestigiul celor de la “Nu acum” sau a lui Ducu Bertzi, spera sa ne incante cu vocea lui. Mi-am zis in gand: “Deci Adrian Bauer, cu el incepe mirifica seara folk…Ia sa te vedem 😀 “(ce poti, cu vocea :)) ). Dupa cateva acorduri, ai inceput cu “Opreste-ti ornice bataia”, pe versuri de Minulescu. Nu puteam sa cred pe atunci cum cineva poate sa-mi cante atat de aproape de suflet…ramasesem vrajita, pe bune, realizam atunci, odata ce vocea ta imi scufunda de la urechii, tot creierul, inima batundu-mi repede, repede ca un ceas care tinde sa o ia inainte si nu sa se opreasca, ca da, am sufletul folk si inima rock. >:)Ai continuat cu o “Ingerasul”, melodie compusa de tine, in amintirea inocentei copilariei. Am filmat si am facut poze…Erai prea dulce :”> Ultima piesa, cantata si de “Talisman”, “Numai una”, ai zis ca ti se pare una dintre cele mai frumoase declaratii de dragoste, cu tenta folclorica, din muzica folk romaneasca. Abia asteptam sa incepi sa canti, pentru ca stiam ca voi canta si eu cu tine din toata inima…nu doar incercand stangaci ca la primele doua, necunoscand versurile, doar sa “nanai” :)) . Da, cand ai ajuns la partea aia cu “Decat sa ma despart de ea/Mai bine-aprind tot satul.”, cu adevarat tipam, stiu ca uneori exagerez cu vocea mea de 2 bani juma’, dar eram asa fericita, incat simteam nevoia sa ma extrovertesc cumva. Nu te-am acoperit din fericire =)) . Atunci, chiar pe la sfarsitul melodiei am gandit “Mama, ce happy tre sa fie prietena, iubita, sotia, sau ce-o avea, se vede ca e sentimental, sensibil, romantic…Ah, de-as avea si eu unul asa ca el 8-> . Dupa ce aplauzele au incetat, i-am zis Andrei: “Tare tipul! Super, chiar nu ma asteptam, super, super. Mi-a placut 😀 ” . A revenit fufa, spunand ceva de genu ca a fost cantaretul Andrei Bauer. Am ramas nelamurita: “Andrei sau Adrian Bauer? Totusi cum il cheama pe tip…offff Andrei sau Adrian? :-/ ” Preferam Andrei, nu stiu de ce, poate simteam ca totusi Andrei Bauer te numeai. N-am putut sa-mi stapanesc un gand rautacios: “Nu stie nici cum ii cheama pe cei care ii prezinta!”. Apoi nu mai scriu ce-am gandit…Ma cenzureaza wordpress-ul :)) . A urmat Moldavia Folk, dupa lungi probe de microfon s-au decis sa cante. “Numai noi doi” chiar mi-a placut mult…fetele talentate, sper sa aiba viitor formatia. Atunci cand au cantat aveau doar o luna de existenta in formula aceia. Nu stiu de ce la concerte ma preseaza ideea singuratatii…altfel ma iau cu cotidianul ironic cateodata, alteori stresant sau banal. Dar mereu la concerte ma apuca nostalgia dupa dragostea pierduta, sau dupa acel feeling special de inceput de indragosteala, pe care stii ca nu l-am mai trait de mult :-< . Mereu la concerte ma simt atat de singura in interior, incat cantecul parca se loveste mereu de peretii rigizi ai unei pesteri goale si intunecate…A fost asa si la Cargo, Holograf, Voltaj, Iris si Vama, sunt obisnuita deja cu feeling-ul, empty heart and empty road to go to it. Dar parca concertele folk iti imprima cel mai puternic sentimentul singuratatii, se canta cel mai aproape de suflet, de iubire, de neimplinre. Stiu ca implinirea mea afectiva a fost, este si va fi in prietenie 😀 . Se spune ca mereu sagetatorii vor fi prieteni de nadejde, la bine si la rau, bine se mai spune ca suntem adevarati “Don Juani”, dar la noi nu prea e cazul.
Revenind la concert, a urmat “Nu acum”, mi s-a implinit un vis: sa-i vad cantand, sa-i vad live, desi ii ascultam impatimita din vacanta de vara dinainte de facultate si cautasem sa gasesc pe net despre ei, sa vad macar cum arata, le identificam deja vocile la fiecare, totusi nu stiam pe atunci nici cum ii cheama =)) . Andra a luat  Putine vise adevarate am avut la viata mea, aproape toate mi s-au implinit mai tarziu decat as fi vrut, dar clipa implinirii, mereu a fost sublima, unica, lovind mereu cu putere coarda sensibila a unui suflet fericit 🙂 . Da, n-am ajuns eu la adevaratul vis, acela de a fi capabil sa visezi indiferent de lanturile realitatii.
Florin Sasarman m-a impresionat: e atat de apropiat de public si canta asa tandru 8->. Deci acel concert de folk a fost asa ca o cununa de trairi si sentimente pozitive. A fost si primul concert folk la care am participat si “prima oara” in ceva frumos are mereu un farmec aparte 😉 .
Seara a fost incununata de Ducu Bertzi si chitarele lui cu nume de femei 🙂 . “Suflet fara chei”, “M-am indragostit numai de ea” si “Floare de colt” m-au epuizat cu totul afectiv si sentimental…De mult nu ma mai simtisem atat de bine! Apoi am facut poza cu Ducu 😀 M-a tinut saracu’ “in brate” de doua ori, ca la prima poza am inchis ochii de la blitz :)) . A fost superba seara aia…”Si era o seara de mai… 8-> ”
Din acea seara, s-au intamplat multe, putem scrie un roman, dar nu este cazul 😛 .
Dupa ce an scris randurile astea, ne-am vazut pe 22 august si a fost fain 😀 .
Merci ca esti,
Alexandra (Ally, “for friends”).

Leave a Reply

