Pomi fara aparare :((

Astazi, cand am iesit din bloc, am vazut ca nu acelasi piesaj ma intampina…ceva se schimbase…da, cerul se vedea mai bine si in fata mea se intindea un nou piesaj: acoperisuri din vestita strada noua 😀 . Acum 2 zile nu era asa, erau acoperite de frunze de meri… Nu intelegeam ce se intamplase cu acei pomi, unde disparusera? 😕 O intreb repede pe mama. Ea trebuia sa stie pentru ca ani de zile acea livada fusese a fabricii de tricotaje “Smirodava”, unde ea lucreaza. Atunci aceasta imi spune intristata o poveste…povestea pomilor fara aparare. Cu aproape un an in urma, consiliul de conducere al fabricii, vanduse livada unui om de afaceri strain. Acesta are intentia sa construiasca pe un teren atat de mare un spatiu comercial…Acum, spre sfarsitul lunii august, cand mai este putin pana se coc merele…acum, cand soarele mangaia cu razele sale fructele inca verzi, acum se auzea sfaraitul ascutit al drujbilor, care urma sa puna capat unor vieti, vieti de copaci, unui piesaj, unui verde de speranta plin! Cadeau la pamant rapusi, imi povestea mama, asemeni unor soldati pe campul de lupta, pentru care se terminasera gloantele din pusca si nu mai aveau cu ce se apara! Cadeau cu fructele, dand in copt, atarnate de crengi, pentru care nici un copil nu se va mai putea bucura de gustul dulce acrisor al merelor furate din livada! Era un spectacol de o tristete surda la care asistau cele care lucrau in acele 2 zile la fabrica 😦 ! Una din femei a exclamat: “E cu neputinta sa-i taie cu fructele pe ei, e ca si cum ai omori o femeie insarcinata, care mai are 2 saptamani pana sa nasca!” . Intr-adevar “cruzii padurari” si patronul puteau sa mai astepte 2 saptamani pentru a se coace merele! Apoi inevitabilul sa se intample! Aici se vede valoarea timpului, a fiecarei zile, clipe, luni… Circula pe mess acum cateva luni un mesaj in acest sens! Si pomii au viata si pentru ei timpul are valoare! E deajuns doar sa ne amintim cat de mult a suferit batranul Moromete la taierea falnicului stejar din fata casei sau cat de mult iubea, in inocenta ei, Chabu, sora mai mica a lui Maitreyi, un copac, poate asa cum ar iubit un barbat. Parca ar spune totul melodia, cuvintele si imaginile 😦 !

M-a cuprins indata si pe mine tristetea la auzirea vestii, pe care, peisajul din fata mea mai pustiu ca niciodata ii dadea veriditatea nedorita poate! Imi amintesc cu drag acei pomi, la umbra carora, stateam uneori vara, cand eram mai mica si ma tolaneam lenesa, in iarba mare si deasa care imi facea acel pat vegetal, pe care si-l dorea si Eminescu in poeziile sale. Unul dintre acei pomi, care acum dupa ani, fusesera taiati a fost primul copac de care m-am tinut, in picioare, ca sa fac o poza, intre crengile caruia, parca ma simtiam un copil obraznic, care se catara in copaci! In viata am trait experiente pe care multi dintre cei care ma cunosc, ar fi zis ca e imposibil sa le traiesc, si placute si mai putin placute! De exemplu cine ar fi crezut ca eu m-am catarat in copaci, si nu o data?! => 1. Sunt norocoasa ca am trait, traiesc si voi trai viata mea, cu peripetii, lucruri ciudate sau fara 😛 . 2. Sufar pentru primul copac in care m-am catarat si nu mai exista 😦 3. Timpul valoreaza foarte mult si nu trebuie pierdut, iar totul trebuie sa se petreaca la momentul adecvat, sa nu incercam sa grabim lucrurile inutil, poate ca sigur trebuie sa mai asteptam pentru acel lucru mult dorit in viata noastra, pentru a-i avea valoarea necesara.

Am cateva imagini din livada de meri, de cand am fost ultima data. Eram intr-a 6a sau a7a. Oricum de muuuuuuuuult, avand in vedere ca acum sunt in anul 2 de facultate. O spun si parca nu-mi vine sa cred, raportandu-ma la perioada cand nu mai vedeam nici o speranta in viitor si ma conformam sa traiesc prezentul, un prezent puternic. Acum sa intoarcem pagina in trecut cand am stat in iarba si m-am catarat in frumosii meri 😀 !

Vara viitoare in fata blocului, in loc de o frumoasa livada voi avea un supermarket, desi exista unul la doar 20 de metri! 😦

2 comments on “Pomi fara aparare :((

Leave a Reply

